torsdag 21 oktober 2010

Sad but true!

Det är i ens värsta stunder man får veta var ens kompisars lojalitet till en ligger.
Sorligt men sant!

Ofta känns det som om så fort man visar känslor till att man mår annat än Ok, så försvinner folk, gömmer sig, Ignorerar en. Det är så otroligt tragiskt. Att de som man litade på och trodde man kände visade sig vara någon helt annan.

Vet inte om man ska tycka synd om personen för att den är så naiv eller om man ska ogilla den för att den betett sig så orättvist åt.

Det är mycket jag inte vet, det är mycket jag inte upplevt, men jag skryter inte om det jag faktiskt har upplevt. Jag stoltserar inte runt för att jag nån gång mått dåligt eller för att jag någon gång blivit orättvist behandlad.
Jag tänker inte heller säga att jag är ett offer på något sätt, jag vet hur jag är, jag känner mig själv och jag vet, tro mig jag vet att jag kan vara krånglig. Men att någon man litat på skall totalt ignorera en för ens personlighet. Att man jämt och ständingt ska få höra. "Du måste ändra på dig för att vi ska prata med dig, du måste ändra på sig för att få bättre betyg, Du Måste ändra på dig för min skull"
Jag skulle ALDRIG ändra på mig för någon annans skull, även om jag hatar mig själv så skulle jag aldrig ändra på mig för att uppfylla någon annans behag. För jag är den jag är, ta mig som jag är eller dra åt helvete för jag orkar inte med att bli nedkrankad på. Orkar inte med att höra folks påhopp om hur ursel jag är. Jag ska stå på mig, och det gör mig inte till en bitch, det gör mig i såfall till en starkare person, och om det inte gör dig nöjdare så kan du ju sitta vid din spegel och beundra dig själv, för antagligen är ju du perfektheten själv.

Over and out.


Behövde skriva av mig.

3 kommentarer:

  1. "Var dig själv, det finns redan så många andra"

    SvaraRadera
  2. Ja, du är den du är och din personllighet visas när man är din vän och är man inte villig att acceptera, gilla, beundra, älska den du är, kan man kalla sig en vän när man säger att du ska förndas? Nej, därför har du rätt i det du säger och jag kan inte relatera eller beundra dig mer för hur du tycker, tänker och står på digsjälv. Fortsätt vara Matilda Modigh som vi känner henne, för det finns de som inte vill förändra ågot alls, och är din vän för att du är awesum som du är :) Keep it going <3 May be sad but true today, men du blir Stronger and more true till digsj av det :))) *dancing santah to make u feel better*

    SvaraRadera

Skriv nått så får du en kaka <3