söndag 28 februari 2010

Inspiration ?

Denna helgen har mest gått ut på att skriva lite och plugga. >_> Hur tråkigt det än låter men var ju tvungen med det stora historia provet på onsdag.

I fredas slutade jag tidigt, (yeey) och sen när jag kom hem så började jag fixa lite med studion, jag är ju inte så teknisk, så fick vänta tills Alfons kunde hjälpa mej, men jag tror att jag börjar förstå hur den funkar nu :P
Så jag spelade in 3 låtar, En fruktansvärt hemsk cover på Paramores låt We are broken, Det är inte riktigt mitt tonläge.. >_<
Sen spelade jag in Interimo igen, nog den enda bra låt jag skrivit.. typ xD Den första jag är nöjd med i alla fall. : )
Sen till sist spelade jag in piano låten, som jag tror jag ska döpa till Forks. Den är rätt inspirerad av regn och andra deprimerande saker. när jag spelat in Pianot och stråkarna, försökte jag hitta nån låt med regn i, sökte runt på youtube och hittade en 10 min lång inspelning på regn... Vem vill egentligen bara lyssna på regn ? Jag blev jätte kissnödig av det i alla fall.. hehe Men den fick duga, och den blev faktiskt bra :)


Idag så har jag ju då pluggat.. och sen blev jag lite inspirerad av allt som hänt under de senaste månaderna, med Haiti och Chile etc, det är som om vår Moder Jord är arg på oss och vill hämnas eller nått. Men skrev en liten text, (Kom inte på mer än en vers,) så det fick bli en liten lugn vaggvisa låt, sen ska jag ha massa bakgrunds vocals i bakgrunden, lite läskigt-aktigt. ehhe :D:D Ska vara creepy i alla fall!! :D

Me liky! 8)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv nått så får du en kaka <3